Skönhetstips!

Jag har själv skrivit dessa tips med hjälp av mina kunskaper. Jag har dock läst om det och andra har tipsat om det men jag har inte kopierat någon text.

* Ta bort sminket och smörj efter med en återfuktande kräm.
.
* Böj ögonfransarna först och sen applicera sedan mascara. ~ Om du gör tvärtom kan ögonfransarna knäckas av.
.
* Tvätta dina smink borstar minst en gång i veckan beroende på hur mycket du använt de.
.
* Borsta inte håret när det är blött. ~ När håret är blött ramlar hår av mycket lättare så man ska låta det vara.
.
* Sminka inte över finnar. ~ De blir bara smutsigt osv. och värre.
.
* Ät fisk och var ute mycket i solen men var inte ute hela dagen. ~ Det ger kroppen D-vitamin.
.
* Rita inte på huden. ~ 70% går in i kroppen och 30% stannar på huden.
.
* Sov bra och mycket.
.
* Fila naglarna istället för att klippa de.
.
* Tvätta inte händerna för ofta med tvål. ~ Då kan huden bli torr och irriterad.
.
* Ät mycket frukt och grönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0